Waar kan ik over bloggen voor mijn vakantiehuis?
Er zijn verschillende onderwerpen waarover u kunt bloggen om uw vakantiehuis te promoten. Zoals;...
Je hoort het overal: Klant is koning! Maar waarom is dat zo belangrijk? In dit blog nemen we je kort mee in de wereld van klantvriendelijkheid, zodat je jouw verhuurbedrijf naar het hoogste niveau kunt tillen.
Zet jezelf eens in de schoenen van een klant. We zijn allemaal wel eens ergens klant. Maar wat maakt voor jou dat je liever naar het lokale koffietentje gaat in plaats van Starbucks? Of dat je liever een paar euro extra uitgeeft aan de lokale pizzeria in plaats van de fast italian Happy Italy? Dat verschil zit hem in de klantervaring die je er beleeft.
Klantvriendelijkheid maakt niet alleen dat je geneigd bent om meer uit te geven voor eenzelfde product, maar ook dat je sneller terugkomt op dezelfde plek. Bovendien zul je jouw positieve ervaring eerder delen met anderen, omdat het zo leuk was!
Wij mensen houden van persoonlijke aandacht, en klantvriendelijkheid is een van de belangrijkste vormen daarvan. We voelen ons gezien, gehoord en begrepen door de verkopende partij. Essentieel dus om hier ook als verhuurder gebruik van te maken.
Veel verkopers denken al gauw klantvriendelijk te zijn, maar hebben vaak niet door dat klanten dat compleet anders ervaren. Een opdringerige verkoper kan doen alsof ‘ie het beste met je voor heeft, terwijl jij je als klant onwijs onder druk gezet voelt. Datzelfde geldt voor een schreeuwerige verhuurwebsite. Staat jouw website vol met ‘pushende’ buttons om ‘direct te boeken’ (denk aan booking.com: ‘Nog maar 1 kamer over!’), reken dan maar dat jouw boekers dat niet bepaald als klantvriendelijk ervaren.
Maar hoe moet het dan wel? We hebben een aantal belangrijke uitgangspunten op een rijtje gezet:
- Wees een luisterend oor. Dat kan ik allerlei opzichten. Niet alleen tijdens de verhuurperiode, maar ook via je website. Laat zien dat je je huurders serieus neemt, aandacht hebt voor hun wensen en behoeften en openstaat voor feedback d.m.v. reviews.
- Wees persoonlijk. Schrijf gepersonaliseerde e-mails en zorg dat je een goed beeld hebt van wie je huurders zijn. Komt er een kindje of huisdier mee, dan kun je daar altijd leuk op inspelen om de verhuurervaring te personaliseren.
- Zorg voor een warm welkom. De eerste indruk is en blijft het belangrijkst. Ook al valt de huurervaring in een later stadium tegen, als de eerste indruk goed was zien ze dat sneller door de vingers. Lukt het niet om je huurders zelf te ontvangen? Zorg dat voor een goed en verrassend welkomstpakket.
- Neem feedback serieus. Als verhuurder kun je te maken krijgen met klachten. Ga daar altijd netjes op in en neem het niet persoonlijk. Handige tips om klantgericht om te gaan met klachten vind je hier.
- Zorg voor goede communicatie. Wees voldoende bereikbaar voor je huurders en zorg dat ze benodigde informatie op tijd ontvangen. Gebruik onze communicatietips voor verhuurders om je communicatie met huurders te verbeteren.
- Geef huurders de ruimte. Als iets vervelend is, is het wel als iemand in je nek hijgt om dingen aan te bevelen of te verkopen. Een goede call to action op je website is altijd handig, maar wees subtiel en overdrijf niet. Tast ook als je huurders arriveren goed af in hoeverre bemoeienis van jouw kant gewenst is. De een staat open voor een leuk gesprek vol tips en aanbevelingen, de ander zoekt zaken liever zelf uit.
Wil jij ook de beste service verlenen aan je huurders? Met Huurkalender.nl is het halve werk al voor je gedaan! Dit is hoe je alles uit jouw Huurkalender haalt om de beste service te verlenen:
Maak gepersonaliseerde e-mails en verstuur ze automatisch op tactische momenten. Zo heb je zonder al te veel moeite razendsnel persoonlijk contact met huurders.
Met het X-pakket van Huurkalender.nl maak je eenvoudige betalingen mogelijk voor huurders. Gemak dient de mens!
Gebruik onze blogs en handleidingen vol met tips voor meer klantvriendelijkheid voor, tijdens en na de verhuur.
Bij Huurkalender.nl zijn alle gegevens van je boekers goed beschermd
Boekingen van vaste klanten worden automatisch gebundeld, zodat jij je klanten nog beter kunt leren kennen en precies weet wanneer zij boekingen plaatsen.
Maak het uzelf en uw klanten gemakkelijk en beheer uw beschikbaarheid eenvoudig online. Beheer uw online reserveringen, boekingen en beschikbaarheid van uw vakantiewoning, bed & breakfast, auto, camper of boot nu simpel online met het flexibele reserveringssysteem van Huurkalender.nl.