Waar kan ik over bloggen voor mijn vakantiehuis?
Er zijn verschillende onderwerpen waarover u kunt bloggen om uw vakantiehuis te promoten. Zoals;...
Online marketing wordt steeds belangrijker voor het vinden van nieuwe huurders. Van betaald adverteren tot gratis naamsbekendheid: de digitale mogelijkheden zijn oneindig (en betaalbaar).
Goede kans dat je als verhuurder nog geen of weinig kaas van hebt gegeten van online marketing. Daarom hebben wij de belangrijkste tips voor jou op een rijtje gezet. Na het lezen van deze onlinemarketingtips weet je precies hoe je snel en effectief online nieuwe huurders kunt vinden.
De basis van online vindbaarheid begint bij het hebben van je eigen verhuurwebsite. Een goede verhuurwebsite is nodig om naar te kunnen linken en om digitale huurders direct over te kunnen halen om bij jou te boeken. Vanuit deze basis kun je aan de slag gaan met alle volgende online marketing tips.
Op zoek naar een kant-en-klare verhuurwebsite? Klik hier voor de mogelijkheden.
Misschien ook interessant voor jou: Waar moet je op letten bij een eigen website voor je vakantiehuis?
Het is een van de meest goedkope marketingtools van dit moment: sociale media. Promoot je vakantiehuis bijvoorbeeld in Facebookgroepen om daar goedkoop nieuwe huurders te vinden. Of verhuur je meerdere objecten binnen één onderneming? Start dan een bedrijfspagina waar je geïnteresseerden op de hoogte houdt van ontwikkelingen en aanbiedingen en deel tips die interessant zijn voor jouw doelgroep. En heb je een unieke verhuuraccommodatie waar iedereen van zou moeten weten? Maak er een mooi filmpje van en zet het op TikTok!
Vergeet ook niet dat je het wiel niet opnieuw uit hoeft te vinden. Er zijn vast al verhuurders die je voor zijn gegaan met het inzetten van social media voor meer verhuur. Laat je daar vooral door inspireren.
Online kun je heel eenvoudig adverteren, zowel via social media, zoekmachines als Google of andere kanalen. Kies een mooi beeld, schrijf een korte, pakkende tekst erbij en kies een budget dat je eraan uit wilt geven. Of laat iemand het promoten voor je doen, zoals bijvoorbeeld influencers.
Denk bij advertenties wel goed na over de doelgroep die je wilt bereiken met het bericht. Het is zonde als je advertentiebudget opgaat aan een groep mensen die geen interesse hebben in je verhuurobject.
Heb je bovenstaande stappen nauwkeurig uitgewerkt? Dan kun je in een paar minuten de advertentie live zetten!
Houd eerdere huurders en potentiële huurders op de hoogte via een nieuwsbrief. Met een nieuwsbrief herinner je boekers eraan dat ze ook bij jou iets kunnen huren. Zeker als je meerdere verhuurobjecten aanbiedt en daar veel over te vertellen hebt, is een nieuwsbrief interessant.
Maak wel goed duidelijk wat de toegevoegde waarde is van de nieuwsbrief en zorg ook dat de nieuwsbrief daadwerkelijk relevant is. Zo voorkom je dat bezoekers snel afhaken of zich helemaal niet inschrijven.
Je kunt bijvoorbeeld Google reviews toelaten of via je eigen website reviews publiceren. Mond-tot-mond-reclame blijft de beste reclame en je krijgt gratis feedback waarmee je kunt verbeteren. Met reviews laat je ook zien dat je transparant en professioneel bent, kun je in gesprek gaan met boekers die een minder goede ervaring hebt gehad en houd je bovendien zoveel mogelijk zelf de controle over je reputatie.
Wil je zeker weten dat huurders een review achterlaten? Vraag er dan actief om. Via Huurkalender.nl kun je eenvoudig een automatische e-mail sturen een paar dagen na de boeking, met daarin de oproep tot het delen van hun ervaring.
Door content te creëren die deelbaar is, verspreid je op een natuurlijke manier je merknaam.
Schrijf blogs
Blogs op je website leveren altijd veel zichtbaarheid op. Niet alleen verhoogt het je resultaten in Google (bijvoorbeeld door meer relevantie zoekwoorden en langere bezoekerstijden), ook heb je kans dat jouw content gedeeld wordt op social media of op fora. Een blog biedt je bovendien de ruimte om je passie voor jouw niche te uiten met waardevolle tips of leuke verhalen.
Maak videocontent
Schuilt er in jou geen schrijven? Geen probleem! Video wordt steeds belangrijker en is daarom ook zeker de moeite waard om je tijd in te steken. Verhuur je diensten of specifieke materialen waar je veel kennis over hebt? Of kun jij de wereld alles vertellen over de bijzondere omgeving van jouw vakantiehuis? Film zo nu en dan je beste tips voor jouw niche en zet het op YouTube, je website en je social media kanalen. Het algoritme doet de rest voor je!
Heb je een keuze gemaakt uit bovenstaande tools? Let dan ook goed op de volgende versterkende factoren voor succes:
Het belang van goede zoekmachine optimalisatie (SEO) wordt steeds bekender. Hoe hoger je in Google scoort, hoe groter de kans op veel websitebezoekers, en dus veel potentiële huurders!
Doe daarom bij het maken van webteksten vooral eerst een kort onderzoek naar SEO. Met de juiste zoektermen en opbouw in je verhaal help je niet alleen je websitebezoekers met blogs, maar maak je jezelf ook (nog) beter vindbaar.
Lezers houden van instructies. Geef daarom duidelijk aan wat je wilt dat de lezer gaat doen. Wil je dat iemand een boeking plaatst? Kies dan voor de call to action ‘Boek nu’. Wil je dat iemand een kijkje neemt op je website? Maak dan een button met de tekst ‘Bekijk onze website’.
Zorg ervoor dat alles wat je deelt ook van waarde is voor (een deel van) je doelgroep. Webpagina’s die slordig zijn, komen niet professioneel over en worden dus snel weggeklikt. Zo neemt de kans dat je iemands aandacht behoudt enorm af. Deel dus alleen informatie en tips vanuit de behoefte die leeft onder je doelgroep.
Maak het uzelf en uw klanten gemakkelijk en beheer uw beschikbaarheid eenvoudig online. Beheer uw online reserveringen, boekingen en beschikbaarheid van uw vakantiewoning, bed & breakfast, auto, camper of boot nu simpel online met het flexibele reserveringssysteem van Huurkalender.nl.