Waar kan ik over bloggen voor mijn vakantiehuis?
Er zijn verschillende onderwerpen waarover u kunt bloggen om uw vakantiehuis te promoten. Zoals;...
Maak jij je als verhuurder nog voldoende gebruik van offline marketing? De focus voor adverteren en marketing verschuift weliswaar langzaam maar zeker naar digitale mogelijkheden, maar onderschat de kracht van meer tradionele offline marketing als verhuurder zeker niet!
Het is vaak zelfs makkelijker om offline op te vallen ten opzichte van de grote massa’s waarmee je online moet concurreren. In dit blog lees je op welke manieren je als verhuurder offline kunt adverteren.
Wil je vooral boekers uit een specifieke omgeving aantrekken? Doe dan eens onderzoek naar de huis-aan-huisbladen in de buurt. Je kunt denken aan de zondagskrant, maar voor een hippe, jonge doelgroep kun je bijvoorbeeld ook adverteren in het dorpsmagazine.
Flyeren is een goedkope vorm van offline marketing. Via gratis programma’s als Canva kun je eenvoudig zelf een flyer ontwerpen. Je kunt de flyers eventueel ook zelf rondbrengen in het gewenste gebied. Dan heb je alleen nog de drukwerkkosten.
Een andere goedkope en zeer effectieve vorm van offline marketing is mond-tot-mondreclame. Vertel je omgeving over je verhuurbedrijf, en wie weet vertellen zij het
wel door aan mensen die binnen je doelgroep vallen. Voor je het weet heb je weer wat nieuwe huurders erbij!
Doordat mensen elkaar onderling vertrouwen en aannemen dat wat de ander vertelt waar is, blijft dit een van de meest rendabele en goedkoopste manieren van offline marketing.
Wil je dat je huurders je niet vergeten? Zorg er dan voor dat ze je niet kunnen vergeten! Dat doe je eenvoudig met merchandise-artikelen. Geef bijvoorbeeld bij aankomst een informatietasje mee waarop je logo of een foto van je vakantiehuis staat, laat huurders pennen gebruiken en meenemen met jouw merknaam erop of biedt een verzorgingssetje aan met eigen producten.
Niet alleen verspreid je zo op een natuurlijke manier je bedrijfsnaam, ook stimuleer je huurders om na hun ervaring nog actief in gesprek te gaan, als men bijvoorbeeld vraagt naar waar de spullen vandaan komen.
Spreek je wel eens potentiele huurders die misschien in de toekomst een boeking bij je zouden plaatsen? Geef dan een visitekaartje mee! Zo’n kaartje neemt weinig ruimte in, wat het makkelijker maakt om langere periode te bewaren.
Je hebt nergens zoveel publiek als op de snelweg. Maak daar slim gebruik van en plaats stickers met je merknaam op je voertuigen. Steeds vaker delen mensen hun instagram-naam op de auto, zodat voorbijgangers je snel kunnen vinden online.
Posters, billboards, muurschilderingen, ze blijven onderdeel van ons straatbeeld. Nu is dit niet de goedkoopste optie om te adverteren, maar de resultaten van een straatcampagne liegen er niet om. Heb je een of meerdere luxe vakantiewoningen die per nacht veel geld opleveren? Dan is dit wel het overwegen waard.
Iets minder budget? Dan kun je in ieder geval rondom je verhuurbedrijf of vakantiehuis wat extra promotie maken. Kun je misschien een poster ophangen of een krijtbord voor de deur plaatsen? Of een uithangbordje met de naam van het bedrijf, een muurschildering? Zeker weten dat je hiermee de nodige aandacht trekt!
Een sticker op je auto is leuk, maar hoe zorg je ervoor dat ‘ie opvalt? En hoe zorg je ervoor dat mensen je merchandise-tas bekijken? Gebruik bijvoorbeeld humor of pakkende uitspraken in je promotie. Als je een lach op mensen hun gezicht tovert, is de kans een stuk kleiner dat ze je snel vergeten.
Ga je flyeren in de omgeving? Zorg dan voor een URL of QR-code naar jouw verhuurwebsite. Niets zo zonde als een geïnteresseerde klant die te veel moeite moet doen om op je website te komen, waardoor de klant afhaakt. Maak het ze dus gemakkelijk!
Maak het uzelf en uw klanten gemakkelijk en beheer uw beschikbaarheid eenvoudig online. Beheer uw online reserveringen, boekingen en beschikbaarheid van uw vakantiewoning, bed & breakfast, auto, camper of boot nu simpel online met het flexibele reserveringssysteem van Huurkalender.nl.