Betaalverzoek aanmaken en versturen
Bij Huurkalender is het mogelijk om een betaalverzoek aan te maken voor een betaling van je huurder. Dit betaalverzoek kun je vervolgens bij een e-mail bijvoegen of versturen via bijvoorbeeld WhatsApp. Een huurder kan met een klik op de betaallink de betaling voldoen. Een fijne service dus voor je klanten!
Zodra de betaling is voldaan, wordt dit automatisch bijgewerkt in je administratie op Huurkalender.nl. De status van de betaling in het overzicht van de boeking verandert dan van ‘In afwachting’ automatisch naar ‘Verwerkt’. Hier hoef je verder niets voor te doen.
Koppel je Huurkalender aan een betaalprovider
Om rechtstreeks betalingen is een koppeling nodig tussen je Huurkalender en een van onze betaalpartners: Mollie of Stripe. Lees hier meer hoe je een betaalprovider aan je account koppelt.
Betaallink aanmaken
Als je account eenmaal is gekoppeld aan de betaalprovider, kun je direct een betaalverzoek aanmaken. Dat kan op twee manieren: via de boeking of via het opmaken van een e-mail. Op de laatste manier is het betaalverzoek direct in de e-mail opgenomen.
Ga naar de betreffende boeking en ‘Bekijk’ de boeking Voer onder het kopje ‘Betalingen’ de naam en de prijs van de betaling in, En klik vervolgens op ‘Toevoegen’. De betaallink wordt nu direct aangemaakt en Kopieer via hetzelfde scherm de betaallink en versturen het betaalverzoek via bijvoorbeeld WhatsApp. Wil je het bedrag achteraf wijzigen? Klik daarvoor op de knop ‘In afwachting’. In het Betaallink aanmaken via boeking
bijvoorbeeld ‘Voorschot boeking’ en ‘100 euro’:
toegevoegd aan je betalingen met de status ‘In afwachting’:
volgende scherm kun je het bedrag eenvoudig wijzigen en/of de betaallink
raadplegen.
Klik eerst op “Bekijk” om het overzicht van de boeking te kunnen zien: Ga vervolgens naar het kopje ‘Berichten’ en klik op bijvoorbeeld ‘Lege e-mail’. In dit voorbeeld gebruiken we een lege e-mail, maar dit kan een ook e-mail template zijn. # artikel - Lees hier de uitleg voor het maken van een e-mail template Nu komt het scherm naar voren waar je een e-mailbericht kunt opmaken die naar de huurder wordt verstuurd. Onder het kopje ‘Openstaand betaalverzoek bijvoegen’ kun je een bestaand betaalverzoek bijvoegen of een nieuwe aanmaken. Heb je het betaalverzoek geselecteerd, dan wordt die meegezonden met het e-mailbericht naar de boeker toe. Huurders ontvangen dan een verzoek tot betaling via de link of QR code in de e-mail. Je kunt nu eenvoudig betalingen ontvangen via je eigen kalender. Via de boeking kun je ook een handmatige betaling toevoegen. Dit kan bijvoorbeeld een betaling op locatie zijn of een terugbetaling van de borg. Dit is handig voor een complete en overzichtelijke administratie. Klik op het tabblad ‘Handmatige betaling’ en vink bijvoorbeeld ‘Terugbetaling’ aan. Klik vervolgens op ‘Toevoegen’ om de betaling aan de boeking toe te voegen. Betaalverzoek vanuit een e-mail toevoegen
Handmatige betaling of terugbetaling toevoegen
In dit voorbeeld wordt het bedrag van het totaalbedrag afgetrokken, omdat het om een terugbetaling ging. Let op dat het betaling handmatig moet worden teruggestort naar de rekening van de gebruiker. Dit kan ook via je betaalprovider zodat de betaling direct terug gaan naar de rekening waarmee de betaling was voldaan.
Huurkalender.nl - Uw verhuur goed geregeld
Maak het uzelf en uw klanten gemakkelijk en beheer uw beschikbaarheid eenvoudig online. Beheer uw online reserveringen, boekingen en beschikbaarheid van uw vakantiewoning, bed & breakfast, auto, camper of boot nu simpel online met het flexibele reserveringssysteem van Huurkalender.nl.