Waar moet je opletten bij een eigen vakantiehuis website

  • Geplaatst op: 31 okt, 2019 Eigen website Verhuurwebsite

Een eigen website is een van de belangrijkste factoren om vakantiewoningen succesvol en winstgevend op de markt te brengen. Steeds vaker wordt een groot deel van de boekingen via internet gedaan.  De eigen website van de verhuurder is het centrale marketinginstrument met de presentatie van een vakantiehuis of een appartement. De potentiële gast krijgt via de website alle belangrijke informatie en een eerste inzicht in de omgeving, de uitrusting, de kamers en de vrijetijdsactiviteiten in de omgeving.  In deze blog krijg je een overzicht van de belangrijkste kernelementen die van belang zijn bij het opzetten van een website voor je vakantiehuis. Daarnaast ontvang je informatie, waarom homepage bouwpakketten meestal het geschikte middel zijn om rond een eigen homepage te bouwen, ook zonder hoge kosten.

Voordelen eigen website voor je vakantiehuis

Met een eigen aanwezigheid op het web openen zich volledig nieuwe mogelijkheden voor de verhuurders van vakantiewoningen. De eigen homepage dient voor exploitanten van vakantiehuizen als een wereldwijd beschikbaar visitekaartje. Wie op het internet gevonden wordt, bereikt een stukje onafhankelijkheid van grote reserveringsportalen en bespaart bovendien wat geld.

Win vertrouwen

Direct contact met de klant staat in bijna geen enkele andere branche zo centraal als in het toerisme. Het vertrouwen van de klant in de verhuurder is belangrijk. De website is hier een centraal element, omdat de homepage alle belangrijke informatie en referenties ontvangt. Daarnaast kunnen voormalige gasten aanbevelingen en evaluaties achterlaten voor toekomstige bezoekers.

Bewustmaking

Een aantrekkelijke website heeft als voordeel dat de bekendheid van het vakantiehuis toeneemt. Verhuurders van vakantiehuizen leven van de aanbevelingen van tevreden gasten. Websites spelen een steeds belangrijkere rol in mond-tot-mondreclame, althans indirect: onder andere omdat mensen die persoonlijk een vakantiehuis aanbevelen, steeds meer details op het internet te weten komen.

Meer boekingen buiten het seizoen

Een verbetering van de capaciteitsbenutting is soms relatief eenvoudig te realiseren via het WorldWideWeb, zelfs buiten het seizoen. Met één website kunnen verschillende toeristische groepen optimaal worden aangesproken, afhankelijk van het seizoen. Daarnaast dient een website om nieuwe gasten buiten de vaste klantenkring aan te spreken - zowel binnen als buiten het seizoen.

Eenvoudiger communicatie met de doelgroep

Een goede aanwezigheid op het internet maakt de communicatie tussen de verhuurders van een vakantiehuis en hun potentiële gasten veel gemakkelijker. Gasten kunnen eenvoudig en gemakkelijk eerste contact opnemen via het contactformulier of hun vakantiehuis boeken via een geïntegreerde boekingskalender.

Kijk goed om je heen

Leren van anderen - dit is een goede optie bij het ontwerpen van je eigen internetaanwezigheid. Het bekijken van websites uit dezelfde industrie is nuttig omdat ze laten zien hoe het kan worden gedaan. Op deze manier kunnen nieuwe ideeën voor het ontwerp van de homepage worden verzameld. De volgende voorbeelden kunnen gebruikt worden als sjabloon voor het ontwerpen van je eigen website. Gebruik een kant-en-klare website met het Huurkalender plus pakket

Nuttige informatie voor de huurder

"De beschikbaarheid van het internet met zijn rijkdom aan informatie verandert de verwachtingen van de consument. Men gaat er eenvoudigweg van uit dat dergelijke informatie op het web te vinden is! Dit betekent ook dat de potentiële gast alles wil weten: Hij wil niet alleen via de site boeken, hij wil ook zoveel mogelijk informatie krijgen over het vakantiehuis. Hij wil vooral weten wat de gasten ervan vonden. Hoe authentieker de informatie die wordt verstrekt, des te waarschijnlijker is het dat een geïnteresseerde partij zal boeken omdat aan zijn of haar kennisbehoefte is voldaan.   


Maak nu gratis een kalender aan


ChatChatten? Wij zijn online